Autor Wątek: Problem z płytą główną?  (Przeczytany 2419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lachu

• Początkujący
  • *
Problem z płytą główną?
« dnia: Wrzesień 02, 2017, 04:15:40 pm »
Ostatnio informatyk wymieniał u mnie ram. Sam bym nie mógł tego dokonać, bo nie ma wkrętaków i nie znam się na pamięciach i płytach, więc nie mógłbym zamówić odpowiedniej kości. Ram wymieniony, ale od tamtego momentu nie mogę zmienić ustawień EFI. Mój laptop, to Lenovo Ideapad 100 15IBY. Po uruchomieniu modułu o nazwie „Program Rozruchowy” w Yast2 i próbie zapisu konfiguracji, to wyświetla się „Could not delete variable: Interupted system call”. W wątku https://unix.stackexchange.com/questions/372381/efibootmgr-could-not-delete-variable-interrupted-system-call-is-my-firmware na stackexchange.com znalazłem informację, że NVRam może być uszkodzony. O ile dobrze pamiętam, to jest to tajna pamięć płyty głównej, do której części lub nawet całej OS nie ma dostępu. Czy muszę sobie wymieniać laptopa na nowy, a może da się naprawić?

Stefan

• Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Moderator kuwety
Odp: Problem z płytą główną?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2017, 09:09:11 pm »
Za mało danych.

Zacznij od memtesta, jeżeli przejdzie sprawdź sumy kontrolne obrazu, z którego próbujesz uruchomić instalację... no i pytanie czego: co próbujesz zainstalować?
T60: SXGA+ T5600 3GB DDR2 SSD:60GB OS:jessie || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane.

Lachu

• Początkujący
  • *
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 03, 2017, 08:35:42 am »
Nic nie próbuję zainstalować - nawet o tym nie wspomniałem.
Memtesta zrobiłem po wymianie kości (musiałem uruchomić przez chainloader Grubie, gdyż UEFI nie pozwala mi na wybór innego urządzenia rozruchu).

Sum kontrolnych nie muszę chyba sprawdzać, gdyż problem z Yast2 pojawił się po wymianie RAM-u.

Lachu

• Początkujący
  • *
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2018, 01:31:07 pm »