Autor Wątek: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)  (Przeczytany 2318 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« dnia: Czerwiec 06, 2017, 03:06:37 pm »
Witam,
od paru dni testuje na swoim opensuse 42.2 gnome w wersji 3.20.2 . Mam z nim kilka zagwozdek ale na razie największą jest chyba brak jakichkolwiek animacji pomimo iż w gnome-tweak-tool są one włączone.
Dodatkowo filmy na full screnie nie są płynne.
Posiadam g4560 z integrą intel graphic 610. Informacje z ustawień gnome o grafice: Gallium 0.4 on llvmpipe (LLVM 3.8, 128 bits).
Z KDE miałem kiedyś podobny problem. Pomogła zmiana silnika z opengl na xrender. Niestety tutaj nie widzę takiej możliwości.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2017, 03:15:51 pm wysłana przez luksus »

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2017, 03:42:18 pm »
wklej wynik glxinfo.
PGP:208DAF5448644C0B

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2017, 04:06:46 pm »
brak glxinfo u mnie. W repozytoriach również nie znalazłem. Czy jest on częścią jakiegoś szerszego pakietu ?

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2017, 04:13:52 pm »
ok, znalazłem w Mesa-demos-x, wynik polecenia:

name of display: :0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.4
server glx extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_fbconfig_float, GLX_ARB_framebuffer_sRGB, GLX_ARB_multisample,
    GLX_EXT_create_context_es2_profile, GLX_EXT_create_context_es_profile,
    GLX_EXT_fbconfig_packed_float, GLX_EXT_framebuffer_sRGB,
    GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info,
    GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_SGI_make_current_read
client glx vendor string: Mesa Project and SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_create_context_robustness, GLX_ARB_fbconfig_float,
    GLX_ARB_framebuffer_sRGB, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample,
    GLX_EXT_buffer_age, GLX_EXT_create_context_es2_profile,
    GLX_EXT_create_context_es_profile, GLX_EXT_fbconfig_packed_float,
    GLX_EXT_framebuffer_sRGB, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_INTEL_swap_event, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync
GLX version: 1.4
GLX extensions:
    GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_create_context_profile,
    GLX_ARB_fbconfig_float, GLX_ARB_framebuffer_sRGB,
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample,
    GLX_EXT_create_context_es2_profile, GLX_EXT_create_context_es_profile,
    GLX_EXT_fbconfig_packed_float, GLX_EXT_framebuffer_sRGB,
    GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info,
    GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_multithread_makecurrent, GLX_MESA_query_renderer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_SGI_make_current_read
Extended renderer info (GLX_MESA_query_renderer):
    Vendor: VMware, Inc. (0xffffffff)
    Device: llvmpipe (LLVM 3.8, 128 bits) (0xffffffff)
    Version: 11.2.2
    Accelerated: no
    Video memory: 7875MB
    Unified memory: no
    Preferred profile: core (0x1)
    Max core profile version: 3.3
    Max compat profile version: 3.0
    Max GLES1 profile version: 1.1
    Max GLES[23] profile version: 3.0
OpenGL vendor string: VMware, Inc.
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on llvmpipe (LLVM 3.8, 128 bits)
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 11.2.2
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
    GL_AMD_conservative_depth, GL_AMD_draw_buffers_blend,
    GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture, GL_AMD_shader_stencil_export,
    GL_AMD_shader_trinary_minmax, GL_AMD_vertex_shader_layer,
    GL_AMD_vertex_shader_viewport_index, GL_ANGLE_texture_compression_dxt3,
    GL_ANGLE_texture_compression_dxt5, GL_ARB_ES2_compatibility,
    GL_ARB_ES3_compatibility, GL_ARB_arrays_of_arrays, GL_ARB_base_instance,
    GL_ARB_blend_func_extended, GL_ARB_buffer_storage,
    GL_ARB_clear_buffer_object, GL_ARB_clip_control,
    GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_debug_output, GL_ARB_depth_buffer_float,
    GL_ARB_depth_clamp, GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers,
    GL_ARB_draw_buffers_blend, GL_ARB_draw_elements_base_vertex,
    GL_ARB_draw_indirect, GL_ARB_draw_instanced,
    GL_ARB_explicit_attrib_location, GL_ARB_explicit_uniform_location,
    GL_ARB_fragment_coord_conventions, GL_ARB_fragment_layer_viewport,
    GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_framebuffer_object,
    GL_ARB_framebuffer_sRGB, GL_ARB_get_program_binary,
    GL_ARB_get_texture_sub_image, GL_ARB_gpu_shader_fp64,
    GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_half_float_vertex,
    GL_ARB_instanced_arrays, GL_ARB_internalformat_query,
    GL_ARB_invalidate_subdata, GL_ARB_map_buffer_alignment,
    GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multi_bind, GL_ARB_multi_draw_indirect,
    GL_ARB_occlusion_query2, GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_sprite,
    GL_ARB_program_interface_query, GL_ARB_provoking_vertex,
    GL_ARB_robustness, GL_ARB_sampler_objects, GL_ARB_seamless_cube_map,
    GL_ARB_seamless_cubemap_per_texture, GL_ARB_separate_shader_objects,
    GL_ARB_shader_bit_encoding, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shader_stencil_export, GL_ARB_shader_subroutine,
    GL_ARB_shader_texture_lod, GL_ARB_shading_language_420pack,
    GL_ARB_shading_language_packing, GL_ARB_stencil_texturing, GL_ARB_sync,
    GL_ARB_texture_buffer_object, GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32,
    GL_ARB_texture_buffer_range, GL_ARB_texture_compression_rgtc,
    GL_ARB_texture_cube_map_array, GL_ARB_texture_float,
    GL_ARB_texture_gather, GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge,
    GL_ARB_texture_multisample, GL_ARB_texture_non_power_of_two,
    GL_ARB_texture_query_levels, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_texture_rg,
    GL_ARB_texture_rgb10_a2ui, GL_ARB_texture_stencil8,
    GL_ARB_texture_storage, GL_ARB_texture_storage_multisample,
    GL_ARB_texture_swizzle, GL_ARB_texture_view, GL_ARB_timer_query,
    GL_ARB_transform_feedback2, GL_ARB_transform_feedback3,
    GL_ARB_transform_feedback_instanced, GL_ARB_uniform_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_array_bgra, GL_ARB_vertex_array_object,
    GL_ARB_vertex_attrib_64bit, GL_ARB_vertex_attrib_binding,
    GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev,
    GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev, GL_ARB_viewport_array,
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_texture_float,
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_EXT_abgr, GL_EXT_blend_equation_separate,
    GL_EXT_draw_buffers2, GL_EXT_draw_instanced, GL_EXT_framebuffer_blit,
    GL_EXT_framebuffer_multisample, GL_EXT_framebuffer_multisample_blit_scaled,
    GL_EXT_framebuffer_sRGB, GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_float,
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_polygon_offset_clamp,
    GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_shader_integer_mix, GL_EXT_texture_array,
    GL_EXT_texture_compression_dxt1, GL_EXT_texture_compression_rgtc,
    GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_integer,
    GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_sRGB,
    GL_EXT_texture_sRGB_decode, GL_EXT_texture_shared_exponent,
    GL_EXT_texture_snorm, GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_timer_query,
    GL_EXT_transform_feedback, GL_EXT_vertex_array_bgra,
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_KHR_context_flush_control, GL_KHR_debug,
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_OES_EGL_image, GL_OES_read_format, GL_S3_s3tc

OpenGL version string: 3.0 Mesa 11.2.2
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
    GL_AMD_conservative_depth, GL_AMD_draw_buffers_blend,
    GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture, GL_AMD_shader_stencil_export,
    GL_AMD_shader_trinary_minmax, GL_ANGLE_texture_compression_dxt3,
    GL_ANGLE_texture_compression_dxt5, GL_APPLE_packed_pixels,
    GL_APPLE_vertex_array_object, GL_ARB_ES2_compatibility,
    GL_ARB_ES3_compatibility, GL_ARB_arrays_of_arrays, GL_ARB_base_instance,
    GL_ARB_blend_func_extended, GL_ARB_buffer_storage,
    GL_ARB_clear_buffer_object, GL_ARB_clip_control,
    GL_ARB_color_buffer_float, GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage,
    GL_ARB_conditional_render_inverted, GL_ARB_conservative_depth,
    GL_ARB_copy_buffer, GL_ARB_debug_output, GL_ARB_depth_buffer_float,
    GL_ARB_depth_clamp, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers,
    GL_ARB_draw_buffers_blend, GL_ARB_draw_elements_base_vertex,
    GL_ARB_draw_instanced, GL_ARB_explicit_attrib_location,
    GL_ARB_explicit_uniform_location, GL_ARB_fragment_coord_conventions,
    GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow,
    GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_framebuffer_object,
    GL_ARB_framebuffer_sRGB, GL_ARB_get_program_binary,
    GL_ARB_get_texture_sub_image, GL_ARB_half_float_pixel,
    GL_ARB_half_float_vertex, GL_ARB_instanced_arrays,
    GL_ARB_internalformat_query, GL_ARB_invalidate_subdata,
    GL_ARB_map_buffer_alignment, GL_ARB_map_buffer_range, GL_ARB_multi_bind,
    GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query,
    GL_ARB_occlusion_query2, GL_ARB_pixel_buffer_object,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite,
    GL_ARB_program_interface_query, GL_ARB_provoking_vertex,
    GL_ARB_robustness, GL_ARB_sampler_objects, GL_ARB_seamless_cube_map,
    GL_ARB_seamless_cubemap_per_texture, GL_ARB_separate_shader_objects,
    GL_ARB_shader_bit_encoding, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shader_stencil_export, GL_ARB_shader_texture_lod,
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_420pack,
    GL_ARB_shading_language_packing, GL_ARB_shadow, GL_ARB_stencil_texturing,
    GL_ARB_sync, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_compression_rgtc, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_cube_map_array, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_gather,
    GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_multisample, GL_ARB_texture_non_power_of_two,
    GL_ARB_texture_query_levels, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_texture_rg,
    GL_ARB_texture_rgb10_a2ui, GL_ARB_texture_stencil8,
    GL_ARB_texture_storage, GL_ARB_texture_storage_multisample,
    GL_ARB_texture_swizzle, GL_ARB_texture_view, GL_ARB_timer_query,
    GL_ARB_transform_feedback2, GL_ARB_transform_feedback3,
    GL_ARB_transform_feedback_instanced, GL_ARB_transpose_matrix,
    GL_ARB_uniform_buffer_object, GL_ARB_vertex_array_bgra,
    GL_ARB_vertex_array_object, GL_ARB_vertex_attrib_binding,
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
    GL_ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev, GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev,
    GL_ARB_window_pos, GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_draw_buffers,
    GL_ATI_separate_stencil, GL_ATI_texture_compression_3dc,
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_buffers2, GL_EXT_draw_instanced,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_blit,
    GL_EXT_framebuffer_multisample, GL_EXT_framebuffer_multisample_blit_scaled,
    GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_framebuffer_sRGB,
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_float, GL_EXT_packed_pixels,
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_polygon_offset_clamp,
    GL_EXT_provoking_vertex, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shader_integer_mix,
    GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_array, GL_EXT_texture_compression_dxt1,
    GL_EXT_texture_compression_latc, GL_EXT_texture_compression_rgtc,
    GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_integer, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object,
    GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_sRGB_decode,
    GL_EXT_texture_shared_exponent, GL_EXT_texture_snorm,
    GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_timer_query, GL_EXT_transform_feedback,
    GL_EXT_vertex_array, GL_EXT_vertex_array_bgra,
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
    GL_KHR_context_flush_control, GL_KHR_debug, GL_MESA_pack_invert,
    GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_window_pos, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_NV_blend_square, GL_NV_conditional_render, GL_NV_depth_clamp,
    GL_NV_fog_distance, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_packed_depth_stencil,
    GL_NV_primitive_restart, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle, GL_OES_EGL_image,
    GL_OES_read_format, GL_S3_s3tc, GL_SGIS_generate_mipmap,
    GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 11.2.2
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
OpenGL ES profile extensions:
    GL_ANGLE_texture_compression_dxt3, GL_ANGLE_texture_compression_dxt5,
    GL_APPLE_texture_max_level, GL_EXT_blend_func_extended,
    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_color_buffer_float,
    GL_EXT_discard_framebuffer, GL_EXT_draw_buffers,
    GL_EXT_draw_elements_base_vertex, GL_EXT_map_buffer_range,
    GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_read_format_bgra,
    GL_EXT_separate_shader_objects, GL_EXT_shader_integer_mix,
    GL_EXT_texture_compression_dxt1, GL_EXT_texture_format_BGRA8888,
    GL_EXT_texture_rg, GL_EXT_texture_type_2_10_10_10_REV,
    GL_EXT_unpack_subimage, GL_KHR_context_flush_control, GL_KHR_debug,
    GL_NV_draw_buffers, GL_NV_fbo_color_attachments, GL_NV_read_buffer,
    GL_NV_read_depth, GL_NV_read_depth_stencil, GL_NV_read_stencil,
    GL_OES_EGL_image, GL_OES_EGL_image_external, GL_OES_EGL_sync,
    GL_OES_compressed_ETC1_RGB8_texture, GL_OES_depth24, GL_OES_depth_texture,
    GL_OES_depth_texture_cube_map, GL_OES_draw_elements_base_vertex,
    GL_OES_element_index_uint, GL_OES_fbo_render_mipmap,
    GL_OES_get_program_binary, GL_OES_mapbuffer, GL_OES_packed_depth_stencil,
    GL_OES_rgb8_rgba8, GL_OES_standard_derivatives, GL_OES_stencil8,
    GL_OES_surfaceless_context, GL_OES_texture_3D, GL_OES_texture_float,
    GL_OES_texture_float_linear, GL_OES_texture_half_float,
    GL_OES_texture_half_float_linear, GL_OES_texture_npot,
    GL_OES_texture_stencil8, GL_OES_vertex_array_object
..........

pominąłem dalszy tekst prezentujący jakieś ciągi szesnastkowe, było tego sporo

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2017, 06:12:50 pm »
masz zainstalowane xf86-video-intel?
PGP:208DAF5448644C0B

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2017, 06:27:55 pm »
tak

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2017, 04:33:17 pm »
co dziwne,,zmieniłem menadżer logowania z ssdm na gdm bo nie miałem możliwości by zablokować ekran i w menadżerze logowania gnome animacje są obecne, ale w samym środowisku niestety już nie.
szukam cały czas jakiegoś rozwiązania tego problemu, niestety w internecie najczęściej ludzie mają problem z powolnymi, przycinającymi się animacjami, nie ich kompletnym brakiem pomimo iż są włączone a stery zainstalowane.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2017, 04:37:04 pm wysłana przez luksus »

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2017, 05:39:34 am »
nie korzystam obecnie z opensuse, a tym bardziej nie mialem do czynienia z grafika zintegrowana intela, ale nie wyglada na to bys mial poprawnie zainstalowane sterowniki.

https://01.org/linuxgraphics/downloads/2017q1-intel-graphics-stack-recipe

porownaj sobie liste zainstalowanych pakietow u siebie i ich wersji z ta lista i sie zastanow co moze byc nie tak. mesa 11.2.2 wyszla ponad rok temu, a G4560 ukazal sie kiedy? to nie ma prawa dzialac.

jesli nie chcesz bawic sie w kompilacje wszystkiego ze zrodel, przejdz na tumbleweed, w ostatecznosci 42.3. nie zagwarantuje, ze bedzie to dzialac out of the box, ale na logike - powinno. na zadnym sprzecie nie mozesz sobie pozwolic na korzystanie z dystrybucji z pakietami starszymi niz sam sprzet.
PGP:208DAF5448644C0B

Sanchez

  • Operator #suse.pl
  • Moderator
  • SUSE Guru
  • *
  • Wiadomości: 574
      • #suse.pl
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2017, 08:37:23 am »
Podzielam zdanie uniego że prawdopodobnie sama Mesa jest zbyt stara na taką grafikę. Alternatywą dla instalowania Tumbleweed albo 42.3 może być instalacja Mesy z repozytorium X11:XOrg gdzie są zbudowane pakiety Mesy w wersji nawet wyższej niż w Tumbleweed.
xchat --url irc://irc.freenode.net/#suse.pl

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2017, 10:27:45 am »
sluszna uwaga. oczywiscie, wypadaloby zaktualizowac stamtad wszystko - libdrm, libva itd. potencjalnym problemem moze byc jeszcze kernel, ale to do aktualizacji z oddzielnego repo.
PGP:208DAF5448644C0B

luksus

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 49
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2017, 05:51:40 pm »
Cytuj
nie korzystam obecnie z opensuse, a tym bardziej nie mialem do czynienia z grafika zintegrowana intela, ale nie wyglada na to bys mial poprawnie zainstalowane sterowniki.

xf86-video-intel mam w najnowszej wersji: 2.99.917.651. Mesa rzeczywiście bardzo stara. Spróbuję ją zaktualizować, w repo widzę gotowe pakiety: http://download.opensuse.org/repositories/X11:/XOrg/openSUSE_Leap_42.2/x86_64/ . vaapi intel-driver też stary, ver 1.7.0-1.3. Muszę się jednak przygotować na ewentualny crash.
Zastanawiam się kiedy będę mógł automatycznie zaktualizować system do wersji 42.3. Ostatnio sam mi przeskoczył z 42.1 do 42.2 podczas wykonywania aktualizacja, jednak na razie nie otrzymałem powiadomienia o możliwości przejścia na nowszą wersję.
Dam znać jak coś w tej sprawie ruszę, na razie wszystko śmiga jak należy a brak animacji mi nie przeszkadza, filmów też nie oglądam, więc nie jest to pilne, ale mimo wszystko jestem ciekaw.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2017, 05:54:59 pm wysłana przez luksus »

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2017, 07:29:31 pm »
przez poprawnie zainstalowane sterowniki rozumiem sam sterownik i wszystko, co wymagane do jego dzialania. co z tego, ze sam sterownik jest, jak nic nie dziala jak powinno? to niestety nie windows, gdzie w sterowniku masz wszystko, od akceleracji 3D po sprzetowe dekodowanie video. wszystkie pakiety wymienione na wczesniej wklejonej stronie musza byc aktualne, z kernelem wlacznie.

swoja droga, nawet bym sie nie bawil w odpalanie nieaktualnego kernela z nieaktualna mesa i reszta majdanu, na czyms takim jak kaby lake. bardzo prawdopodobne, ze gpu leci ciagle na maksymalnym zegarze - zaleznie, z jakim defaultem startuje. to stacjonarka, wiec samo to poza wiekszym poborem pradu i grzaniem sie szkodliwe nie jest, ale takich rzeczy sie tak nie zostawia. "wszystko smiga jak nalezy" to kiepski zart - kazda rozsadna przegladarka www wspomaga sie bardzo mocno gpu do renderingu nie tylko filmow, ale wszystkiego. juz wiecej sensu by to mialo, gdybys wywalil X-y, zostawil sam terminal i stwierdzil, ze srodowiska graficznego nie uzywasz wiec Ci dzialajace sterowniki nie sa potrzebne. pod windowsem siedzisz na "standard vga" bo Ci sie nie chce sterownikow instalowac? tak, wiem, pod linuxem jest trudniej - ale taki urok kaby lake. jak juz korzystasz z linuxa, to skonfiguruj system raz a dobrze.
PGP:208DAF5448644C0B

Sanchez

  • Operator #suse.pl
  • Moderator
  • SUSE Guru
  • *
  • Wiadomości: 574
      • #suse.pl
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2017, 10:25:51 am »
Z całym szacunkiem, ale bez sensu piszesz jeżeli chodzi o to że tego tak się nie zostawia. Zostawia się. W szczególności jeżeli są inne, ważniejsze sprawy na które poświęca się czas.
Do 42.3 zostało ciut ponad półtorej miesiąca. To niedużo, w szczególności że można liczyć na to że puści się pełną aktualizację systemu i z bardzo dużym prawdopodobnieństwem system nie będzie działał gorzej jak do tej pory. A wszystko wskazuje na to że działa na tyle dobrze że nie przeszkadza. Zrobienie zaś aktualizacji samej Mesy, kernela itd. wiązałoby się z dodaniem kilku repo, aktualizowaniem pakietów i zorientowaniu się że coś innego teraz nie działa (albo "w ogóle" nie działa) i albo by śmigało wszystko albo i nie. Ty byś poprawił bo masz czas i pewnie by Cię irytowała sama świadomość że nie wykorzystujesz potencjału tego sprzętu ale to trochę tak jak z tym co nie działa w SuSE-San (czyli połową systemu) - mi osobiscie to nie przeszkadza, używam tej drugiej połowy. Czasu żeby to wszystko doprowadzić to pełnego porządku i wszystkiego jak nalezy nie ma ;)

BTW. IMO odpowiednie wersje pakietów to nie konfiguracja.
xchat --url irc://irc.freenode.net/#suse.pl

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2017, 11:22:45 am »
oczywiscie, ze same wersje pakietow to nie wszystko, ale jak sie chce, to sie to w godzine ogarnie. i nie chodzi mi o potencjal sprzetu pod katem mozliwosci, a potencjal uszkodzenia sprzetu przez niewlasciwe parametry pracy. bardzo, bardzo malo prawdopodobne, niemniej...

to jest stacjonarny kebab, wiec pol biedy. z mobilnymi i ich zarzadzaniem energia pod linuxem sa, afaik, cyrki - pod katem obslugi wylaczania poszczegolnych podzespolow chipu, ktore musza zostac wylaczone by procesor w ogole mogl przejsc w nizsze power states. a co na to intel? ze nie gwarantuje trwalosci ukladow, jezeli nie sa wykorzystywane poprawnie wszystkie p-states. oczywiscie, to swiat mobilny, stacjonarka powinna moc - na logike - pracowac pod 100% obciazeniem non stop, to raz, a dwa, sam maksymalny zegar nie rowna sie automatycznie maksymalnemu obciazeniu, co nie zmienia faktu ze jest to imho niepotrzebne zajezdzanie sprzetu. jak sie nie ma czasu na skonfigurowanie systemu - a przynajmniej tej jego czesci odpowiedzialnej za obsluge sprzetu - to sie wylacza komputer do momentu az sie bedzie mialo czas.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2017, 11:25:31 am wysłana przez unic0rn »
PGP:208DAF5448644C0B

Sanchez

  • Operator #suse.pl
  • Moderator
  • SUSE Guru
  • *
  • Wiadomości: 574
      • #suse.pl
Odp: Gnome 3 - brak animacji i przycinające się filmy (intel graphic)
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 12, 2017, 07:08:35 am »
jak sie nie ma czasu na skonfigurowanie systemu - a przynajmniej tej jego czesci odpowiedzialnej za obsluge sprzetu - to sie wylacza komputer do momentu az sie bedzie mialo czas.

Podyskutowałbym o tym ale to byłby za duży offtop, więc zostawię :)
xchat --url irc://irc.freenode.net/#suse.pl