Autor Wątek: [DYSK] [solved] Instalacja OpenSUSE 42.2 x64 na macierzy Raid HW  (Przeczytany 3477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Doombringerpl

• Gość
[solved] Instalacja OpenSUSE 42.2 x64 na macierzy Raid HW
« dnia: Grudzień 28, 2016, 10:14:06 pm »
Witam wszystkich.
Długo szukałem odpowiedzi na mój problem, ale nie znalazłem go.
Zacznę od tego, że wersję 42.2 testowałem na wirtualnej maszynie na dysku 100GB. Wszystko szło normalnie. Miałem problemy z poprawnym skonfigurowaniem domeny ale to osobny temat. W końcu dostałem serwer, na którym chcę zainstalować system.
Serwer to: DELL R510 2x QUAD 16GB 8x 600GB SAS H700
Na serwerze ma działać serwer plików, kontrola domeny, serwer mail i baza danych.
Nie jestem kompletnie zielony z linuksa ale uczono mnie raczej obsługi Okien(Win). Tak więc wygodniej mi poruszać się i konfigurować możliwie wiele przez interfejs graficzny.
Chciałbym więc aby na serwerze był działający tryb graficzny.
Niestety ale problemy zaczynają się podczas instalacji z płyty. O ile na wirtualnej maszynie nie było problemu z instalacją, o tyle na serwerze mniej więcej w połowie instalacji wywala okno z komunikatem, że nie może zainstalować niektórych pakietów. W gruncie rzeczy nie może zainstalować większości pakietów graficznych (Yast2 itp) i pakietów perl. Jest ich sporo więc nie wymienię wszystkich. Dzieje się tek niezależnie jak uformuję macierz. Próbowałem na RAID6 z 8 dysków, próbowałem zrobić RAID1 z 2 dysków na system i RAID5 z 6 dysków na dane. W końcu zostawiłem tylko RAID1 na dwóch dyskach, a resztę chciałem dodać po instalacji. Niestety za każdym razem efekt jest ten sam. Znalazłem w prawdzie artykuł/poradęhttps://en.opensuse.org/SDB:Installing_on_LARGE_disks ale nie jest raczej rozwiązanie mojego problemu, poza tym zalecany jest tam system 32bit, a ja nie bawiłem się do tej pory w rekompilacje plików związanych z linuksem i nie chciałbym czegoś spierniczyć dodając te patche.