Autor Wątek: [AMD/ATI] [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.  (Przeczytany 7253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 55
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2017, 06:36:47 pm »
a EXA pod DRI3 testowales?

taka ogolna sugestia - poradniki czy wpisy a'la wiki, to nie dzial advocacy. i o ile potrafie zrozumiec tendencje do rozpisywania sie na dany temat, bo sam to nieraz uskuteczniam, wazne jest by zawrzec konkretne informacje. masz spora wiedze i spore checi, ale nad linia komunikacji powinienes chyba popracowac. "sprawdzalem tamto" - co? jakie wyniki? w momencie jak cos nie dziala jak powinno, moga pojawiac sie bledy w logach - po tychze rowniez w calym watku ani sladu. porownaj sobie swoj poradnik z wpisem na wiki archlinuxa, na ktorym w duzym stopniu bazowales, i ilosc informacji zawarta tam a u Ciebie, a zrozumiesz moja pierwotna reakcje (poniekad znieksztalcona sytuacja z fp64 w integrze - ale z tym to nadal nie ma pewnosci i pewnie nie bedzie).

po prostu jak patrze na ten watek to jedyna pozyteczna informacja jaka tutaj to DRI_PRIME - nic wiecej. czasem dziala, czasem nie dziala, nikt nic nie wie. sa linki, ktore wyjasniaja 10 razy wiecej, ale w takim razie po co w ogole sie rozpisywac, jezeli podaje sie tylko odsetek informacji zrodlowych? jak cos robic, to do porzadku albo wcale.

Nie EXA pod DRI3 nie testowałem z tego względu, że Glamor jest szybsze i sugerowałem się też listą zmian w x86-video-ati, ale zrobię to z ciekawości. Obecnie nie mam nawet Steama zainstalowanego, bowiem zakończyłem swoje weekendowe distrohopping i wiem już, że najbardziej pasuje mi openSUSE i KDE. Jak będę wiedział coś więcej czy miał jakieś uwagi to napiszę post w tym wątku. Zwłaszcza, że chcę się pozbyć pewnej rzeczy w zachowaniu KDE, bowiem niekiedy jak najeżdżam kursorem na pasku start, by zrobić podgląd zminimalizowanego okna, to ten podgląd jest czarny, a jak zaraz najadę drugi raz, to wszystko wyświetla się poprawnie. Pół roku temu Plasma waliła mi śmieciem po ekranie, ale wtedy wystarczyło przestawić opcję w ustawieniach kompozytora, dotyczącą synchronizacji pionowej, na jakąkolwiek inną.

Rozumiem krytykę swojej osoby i się z nią zgadzam. Może jakbym nie napisał "mini poradnik" w nazwie tematu to nie byłoby tej kontrowersji. Teraz będę chciał założyć na forum parę wątków.

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 10, 2017, 06:31:19 am »
wez pod uwage ze glamor i EXA wlasnie na zachowanie kde i plasmy moga miec wplyw, wiec w Twoim interesie byloby sprawdzenie tego jako mozliwego rozwiazania problemow. a ze pozniej sie moze okazac, ze i z grami jest lepiej - ot, bonus.

poza tym jak to juz poradnik, info o mozliwych problemach przy DRI3/glamor vs DRI3/EXA umieszczone w pierwszym wpisie byloby czyms jak najbardziej uzytecznym dla zainteresowanych tematem. testujesz, i chwala Ci za to. ale jak juz testujesz, to nie po lebkach i podziel sie wynikami, podniesie to wielokrotnie uzytecznosc calego watku, a przeciez o to Ci chodzilo.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2017, 06:35:31 am wysłana przez unic0rn »
PGP:208DAF5448644C0B

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 55
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2017, 07:01:37 am »
wez pod uwage ze glamor i EXA wlasnie na zachowanie kde i plasmy moga miec wplyw, wiec w Twoim interesie byloby sprawdzenie tego jako mozliwego rozwiazania problemow. a ze pozniej sie moze okazac, ze i z grami jest lepiej - ot, bonus.

poza tym jak to juz poradnik, info o mozliwych problemach przy DRI3/glamor vs DRI3/EXA umieszczone w pierwszym wpisie byloby czyms jak najbardziej uzytecznym dla zainteresowanych tematem. testujesz, i chwala Ci za to. ale jak juz testujesz, to nie po lebkach i podziel sie wynikami, podniesie to wielokrotnie uzytecznosc calego watku, a przeciez o to Ci chodzilo.

Z grami na pewno jest lepiej. Żeby być ścisłym to zależy to od sterownika który się ma i od benchmarku. Dzięki Glamor w X3: Terran Conflict miałem przynajmniej 10 klatek więcej (radeon), co jak na zmianę wyłącznie programową jest kosmiczne (i trochę to mówi o 3D na Linuksie). Tylko wtedy zaczynały pojawiać się glitche w Plasmie. Sprawdzałem to w grudniu.

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=GLAMOR-EXA-2D-Ubuntu-16.04 - tutaj masz np. Intela i różne wyniki.
A tutaj ktoś pisze, że lepiej pozbyć się x86-intel-video i lecieć na modesetting - https://www.reddit.com/r/archlinux/comments/4cojj9/it_is_probably_time_to_ditch_xf86videointel/

Rozumiem wszystko co masz na myśli i przemyślałem co pisałeś, postaram się lepiej prowadzić wątki w tematach z testami. Wydaje mi się jednak, że jest niemożliwe napisać kompleksowy poradnik. Można jedynie dawać rady w przypadku Linuksa. Mam na myśli to o czym tutaj rozmawiano - https://www.reddit.com/r/linux/comments/3mycep/is_screen_tearing_a_default_feature_in_xfce_and/

Cytuj
Damn can linux do anything without an obscure command that is almost impossible to find without asking a more experience d user? It's only a hobby for me because just getting a linux box up and running perfectly is a google fest for commands and drivers.

Cytuj
That's easily explained. What works for one person's setup, doesn't work or makes another's worse. There is no one solution. Thus, we provide instructions on determining what solution(s) you should try, rather than hamfist something together and pray that it works for the majority of setups.

Until we discover unicorns (hardware that works predictably, to spec, and has no obscure edge-cases to avoid), we're stuck with that if we want to support everyone/

Widzisz. Czytam co podleci, często mijają godziny, bowiem mam tego masę otwartego na dany temat i próbuję zrozumieć to co mam zrobić. Stąd napisałem ten "poradnik" bo przez jakiś czas nie umiałem ustawić poprawnie DRI_PRIME, by działało w grach co ja mam. Podobnie jak zrobić, by GALLIUM_HUD działało w Steam. Przez to wydało mi się, że jak ja miałem trudności, to pewnie ktoś jeszcze ma, a rozwiązanie okazywało się dosyć łatwe.

Teraz po kilku godzinach Plasma łapie u mnie jakieś "zamrożenia". Nagle okna przestają się rysować, nic nie mogę włączyć, mogę tylko ruszać kursorem, nic nie reaguje, nie zawsze da się wejść w wirtualną konsolę. To jest moja druga instalacja openSUSE w ostatnim miesiącu. Po pierwszej na moment uciekłem na Solus OS i Ubuntu. Tam wszystko działało stabilnie. Niestety wolę look and feel Plasmy. Wolę jak mogę jednym kliknięciem ustawić, że touchpad się wyłącza kiedy podpinam mysz. Mam też wrażenie, że Plasma i Qt szybciej rysują GUI. Tylko nie będę trzymał systemu co po kilku godzinach wymaga resetu i ma tak specyficzny błąd, że nie wiadomo kiedy wyskoczy. Podłączę np. laptopa do TV i puszczę coś dziecku, by móc coś innego zrobić, a to mnie zacznie zaraz wołać, że nie działa i będę się głowił, jakiś obowiązek nie zostanie spełniony, a ono będzie się plątać i marudzić. Dlatego Plasma na razie wylatuje z mojego dysku, z wielkim bólem. Przez kilka ostatnich dni jedyne co robiłem to szukałem rozwiązań dla tego problemu - fora i buglisty. Nie ma rozwiązania. Jeden przypadek to był, że facetowi się GPU przegrzewało. Drugi miał Nvidię i coś pozmieniał w configach. Tyle znalazłem praktycznych rozwiązań. Czasami pomaga inna wersja Plasmy i sterownika, by za ileś wersji znów się to pojawiło. Pisałem o tym w paru wątkach.

Druga rzecz jest taka, że mogę spędzić miesiące na testach co działa z X.org na default, a co działa kiedy utworzę plik w /etc/X11/xorg.conf.d, tylko po to, by odpalić neta, podłączyć kompa pod TV, napisać dokument w LO, niekiedy w coś zagrać. Chcę teraz założyć wątek z protipami. Nie są to jakieś rzeczy niewiadome, ale wymyśliłem, że każdy mógłby napisać jakąś ciekawostkę i przydatną rzecz, także dołączyć link skąd to wziął. Teraz mam trzy takie rzeczy.

Teraz zwyczajnie czekam na kolejną zwiechę, by złapać, mam nadzieję, że już poprawny backtrace bez crc mismatch w debuginfo i staram się dowiedzieć jakie inne środowisko zainstalować. Czy Gnome czy Xfce, a może coś innego. Wtedy dopiero będę mógł coś dłużej sprawdzać związanego z grami. Teraz nawet nie dograłem repozytoriów z kodekami i od Google, by mieć vanillę, żeby odrzucić tamte zmiany jako możliwe dla tego błędu.

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 763
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2017, 10:41:27 am »
wez pod uwage ze glamor i EXA wlasnie na zachowanie kde i plasmy moga miec wplyw, wiec w Twoim interesie byloby sprawdzenie tego jako mozliwego rozwiazania problemow. a ze pozniej sie moze okazac, ze i z grami jest lepiej - ot, bonus.

poza tym jak to juz poradnik, info o mozliwych problemach przy DRI3/glamor vs DRI3/EXA umieszczone w pierwszym wpisie byloby czyms jak najbardziej uzytecznym dla zainteresowanych tematem. testujesz, i chwala Ci za to. ale jak juz testujesz, to nie po lebkach i podziel sie wynikami, podniesie to wielokrotnie uzytecznosc calego watku, a przeciez o to Ci chodzilo.

Z grami na pewno jest lepiej. Żeby być ścisłym to zależy to od sterownika który się ma i od benchmarku. Dzięki Glamor w X3: Terran Conflict miałem przynajmniej 10 klatek więcej (radeon), co jak na zmianę wyłącznie programową jest kosmiczne (i trochę to mówi o 3D na Linuksie). Tylko wtedy zaczynały pojawiać się glitche w Plasmie. Sprawdzałem to w grudniu.

a mi chodzi o to, bys sprawdzil DRI3 z EXA - bo zysk wydajnosci to masz raczej nie dzieki glamor, a dzieki DRI3, za to uzycie EXA zamiast glamor moze wyeliminowac glitche w plasmie - i pewnie nie tylko w plasmie, tylko akurat plasmy uzywales. kwestia sprawdzenia, zamiast walkowania w kolko tego samego. bo jak myslisz, bardziej prawdopodobne sa glitche spowodowane sama plasma, czy fakt konkretnej konfiguracji na konkretnym gpu przy konkretnym sterowniku? zainstalujesz dajmy na to gnome, wlaczysz DRI3 z glamor i bedziesz miec to samo - i co wtedy?

marnujesz czas na lanie wody i rozgladasz sie za drastycznymi rozwiazaniami, pomijajac najbardziej oczywiste opcje, ktore teoretycznie moga pomoc.
PGP:208DAF5448644C0B

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 55
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2017, 04:18:09 pm »
a mi chodzi o to, bys sprawdzil DRI3 z EXA

W końcu sprawdziłem. DRI3 i EXA nie powodują glitchy na KDE, DRI3 i Glamor nie powodują glitchy na XFCE. Niestety nie porobię testów na KDE, które zrobiło na mnie bardzo złe wrażenie, o czym w osobnym poście.

Co ciekawe przestało działać DRI PRIME na DRI2, pewnie trzeba zapodać teraz tę komendę z Wiki Archa. Działa od kopa na DRI3. Na Tumbleweed od tamtej pory poszło masę aktualizacji, więc pewnie to poprawili.