Autor Wątek: [AMD/ATI] [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.  (Przeczytany 11413 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
[Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« dnia: Grudzień 24, 2016, 01:44:03 pm »
Ci którzy śledzili moje posty to wiedzą, że miałem problem z ustawieniem, by mi gry działały na drugiej karcie graficznej w laptopie. W tym sensie, że cały czas wykorzystywana jest zintegrowana karta graficzna, a dodatkowa, ta lepsza, kiedy gram. Czytając Wiki Archa, rozumowałem, że muszę mieć włączone DRI3 i wtedy odpalając grę z konsoli wystarczy jedna komenda poprzedzająca nazwę binarki. Na szczęście okazało się, że działa to na standardowej konfiguracji systemu. Myliło mnie to, że DRI_PRIME działało mi tylko w glxgears, w glxinnfo, a w grach nie widziałem efektu. Gdzie polegał błąd? Otóż testowałem własnościowe gry, nie wiedząc, że w Steam (w bibliotece klikamy prawym na grę, dajemy Właściwości, następnie Ustaw Opcje Uruchamiania), kiedy ustawiamy swoje komendy, należy je zakończyć %command%. Myliło mnie też to, że jakieś zmiany widywałem, kiedy dodawałem sobie repozytorium z Mesą devel i miała ona w nazwie, że została skompilowana z włączonym DRI3.

Poniższe tyczy się wyłącznie otwartych sterowników kart graficznych, w moim przypadku jest to Radeon, ale powinno też działać z Intelem. Na otwartych sterach Nvidii zwyczajnie nie ma sensu grać.

Mój konfig to laptop z:
CPU: A6 4400m (dwa rdzenie)
GPU1: Radeon HD 7520g
GPU2: Radeon HD 7670m DDR3
RAM: 6 GB DDR3
HDD: Jakiś zwykły, 512 GB, 5400 RPM.
Rozdzielczość: 1366x768

Oprogramowanie: x86_64 Linux 4.8.14-1-default, X.Org 1.18.4, Mesa 13.0.2, xf86-video-ati 7.8.0-1.1, KDE 5.29.0.

W EFI laptopa nie można wyłączyć integry. Ma ona na stale przyznane ok. 512 MB pamięci. Druga karta graficzna ma swoją pamięć, 1 GB, ale DDR3. Nie interesowało mnie wyłączenie zintegrowanego GPU, za pomocą jakiegoś skryptu. Moje GPU różnią się tym, że zostały wykonane w innej mikroarchitekturze. Integra ma OpenGL 4.1 a druga karta OpenGL 3.3 bowiem nie posiada natywnego FP64. Ktoś musiałby dopisać emulację dla sterownika R600g.

Jeżeli chcemy włączyć SuperTuxKart na drugiej karcie graficznej to wpisujemy w konsoli (albo w pasku start, klikając prawym na ikonie, Edytuj Programy -> Program -> Polecenie):

DRI_PRIME=1 supertuxkart

Jeżeli chcemy zbenchmarkować grę, na drugim GPU, to wpisujemy:

DRI_PRIME=1 GALLIUM_HUD="fps,cpu0,cpu1;shader-clock,memory-clock,temperature;VRAM-usage,draw-calls" supertuxkart

Jeżeli chcemy, by w grze zainstalowanej za pomocą Steama to nam działało to robimy:

Biblioteka -> Klikamy prawym na zainstalowanej grze -> Właściwości -> Ustaw opcje uruchamiania -> i wpisujemy:

DRI_PRIME=1 %command%


A jeżeli chcemy mieć HUD i drugie GPU:

DRI_PRIME=1 GALLIUM_HUD="fps,cpu0,cpu1;shader-clock,memory-clock,temperature;VRAM-usage,draw-calls" %command%

SuperTuxKart:

http://imgur.com/a/iJZiG


Radeon HD 7520G


Radeon HD 7670m

Za pierwszym razem zapomniałem wpisać draw-call. Wszelkie opcje znajdziemy, co wpisać do GALLIUM_HUD, za pomocą komendy GALLIUM_HUD="help" glxgears. Zostanie to wylistowane w terminalu.

Co widać na tych screenach? Gra dużo wymaga od karty graficznej i sterownika, niewiele od CPU. Dziwi wysokie zużycie VRAM - integrze zabrakło pamięci. FPS jest płynny, ale bardzo zmienny, zależny od liczby elementów - dodatkowe auta.

Ważne DRI_PRIME u mnie nie działa z wyłączonym kompozytorem - ALT+Shift+F12. Gra sie nie wyświetla lub same artefakty graficzne. Nie zauważyłem wpływu kompozycji na pełnoekranową aplikację. Może dlatego, że w ustawieniach kompozytora mam ustawione - Zezwalaj aplikacjom na blokowanie kompozycji.

Przydatne linki:
https://wiki.archlinux.org/index.php/ATI
https://wiki.archlinux.org/index.php/PRIME
https://wiki.archlinux.org/index.php/steam
https://kparal.wordpress.com/2014/03/03/fraps-like-fps-overlay-for-linux/

Notabene Steam w Tumbelweed włącza sie bez żadnych kombinacji ze skryptami. Po instalacji trzeba go kilka razy włączyć. Za pierwszym razem nie włączy się i wyświetli się w konsoli, że nie może załadować czegoś z Mesy. Z tego co się orientuje, to paczka Steama zawiera w openSUSE skrypty, jakie ładują biblioteki systemowe zamiast runtime Steama, ale głowy nie dam. U mnie włączył się dopiero za trzecim razem i od tamtej pory działa OK.

Z czasem powinno być szybciej. Mam tu na myśli DRI3 i glamor, ale u mnie Plasma5 jest niestabilna.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2017, 08:00:47 pm wysłana przez Stefan »

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2016, 05:53:54 pm »
Żeby DRI_PRIME działało w wielu grach na Steam, musi być włączone DRI3. Inaczej jedyny obraz jaki ujrzymy, to kolorowa mozaika artefaktów graficznych (statyczny obraz).

Sanchez

  • Operator #suse.pl
  • Moderator
  • SUSE Guru
  • *
  • Wiadomości: 574
      • #suse.pl
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2016, 04:38:42 pm »
Ale wg Wikipedii Radeon HD 7670M obsługuje OpenGL 4.4. Na PassMark jest podobna informacja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_HD_7000_Series#Mobile_products
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7670M
xchat --url irc://irc.freenode.net/#suse.pl

zgrupowanie operacyjno-manewrowe obi

  • Geeko's friend
  • SUSE Root
  • *
  • Wiadomości: 1603
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2016, 08:26:45 pm »
https://mesamatrix.net
r600g to tylko 4.1, bo niestety 7670m to nie jest gcn...
usb usb usb usb usb usb usb

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2017, 07:19:07 am »
Ale wg Wikipedii Radeon HD 7670M obsługuje OpenGL 4.4. Na PassMark jest podobna informacja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_HD_7000_Series#Mobile_products
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7670M

Wyższe numerki OpenGL działają tylko na własnościowym sterowniku. Przynajmniej działały na Linuksie, bowiem teraz Fglrx został porzucony. Ktoś z Mesy musiałby napisać emulację FP64 (podwójna precyzja), wtedy zadziałałyby wyższe numerki OpenGL.

r600g obsługuje maksykmalnie OpenGL 4.1, na chwilę obecną. Można to wymusić za pomocą envvars - http://www.mesa3d.org/envvars.html. Czyli w Steam, w opcjach uruchomienia gry (prawym na tytule w bibliotece i właściwości), trzeba wklepać:

MESA_GL_VERSION_OVERRIDE=4.1 MESA_GLSL_VERSION_OVERRIDE=410 %command% (to komand jest potrzebne tylko w Steam). Działa to nawet z DRI_PRIME, ale musimy mieć włączone DRI3 i Glamor - bez tego gry na Steam nie generują poprawnej grafiki, tylko artefakty (piszę z własnego doświadczenia). Będzie to działać zawsze dopóki aplikacja nie korzysta z FP64 - żadna gra na chwilę obecną. Po co więc to FP64? Taki jest wymóg specyfikacji, poza tym przydatne jest do obliczeń.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2017, 07:22:01 am wysłana przez Premislaus »

Sanchez

  • Operator #suse.pl
  • Moderator
  • SUSE Guru
  • *
  • Wiadomości: 574
      • #suse.pl
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2017, 01:05:02 am »
To 4.1 czy 3.3? Bo na moje oko jest tu pewna sprzeczność.
xchat --url irc://irc.freenode.net/#suse.pl

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2017, 01:42:38 am »
To 4.1 czy 3.3? Bo na moje oko jest tu pewna sprzeczność.

Na Windowsie maksymalny OpenGL to miałem chyba 4.4, być może 4.5 lub tylko 4.4 plus rozszerzenia wprowadzone w 4.5. Sterowniki własnościowe, na Windows i Linuksie, posiadają emulację FP64.

Nie umiem znaleźć dobrego linku, który tłumaczyłby to w bardziej przystępny sposób, ale tutaj jest trochę - http://stackoverflow.com/questions/29344800/emulating-fp64-with-2-fp32-on-a-gpu.

Ludzie odpowiedzialni za Mesa3D mogliby zrobić w kodzie, że sterownik przedstawi się każdej aplikacji jako posiadający ją. Tylko nie chcą tego zrobić - sterownik nie powinien kłamać o możliwościach. Poprzez envvars umożliwili to "kłamstwo" użytkownikom, by im pewne gry działały. Zwyczajnie sprzęt posiada wszystkiego możliwości  wyższych numerków, oprócz tego. Ktoś musiałby napisać tę emulację, ktoś inny zadbać jeszcze o wyższy OpenGL na r600g, niestety nie jest to już wspierany sprzęt przez AMD i jest to zupełnie inna mikroarchitektura od obecnej w kartach graficznych AMD. r600fg, czyli to co mam to TeraScale oparta o VLIW, a obecna, produkowana od paru lat, to GCN i jest to RISC.

https://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Core_Next

Było o tej emulacji w różnych dyskusjach na Phoronix, w minionym roku.

Najlepsze jest to, że integra w moim CPU posiada to FP64, ponieważ jest tam nowocześniejszy chip graficzny, oparty o TeraScale 3, a dedykowana, mocniejsza, karta graficzna jest starsza, jest to TeraScale 2. Pomimo większej pamięci i wyższej liczbie ROPów i TMU, to kisi się na OpenGL 3.3 a integra siedzi sobie na OpenGL 4.1. Niestety większość commitów do Mesy, dla Radeonów, to GCN - masowe patche.  r600g dostaje coś raz na ruski rok.

To FP64 jest przydatne raczej w ściśle profesjonalnych zastosowaniach.

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 784
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2017, 06:24:25 pm »
ale przestalbys post za postem opowiadac bzdury, to moze by cos z tego wyszlo na miare poradnika.

akurat integra u Ciebie ma FP64 najpewniej wyciete, pomimo ze jest na nowszej wersji terascale, czyli jest dokladnie na odwrot niz mowisz.

a co do artefaktow, moze doczytaj linki ktore tak chetnie wklejasz, bo na moj gust nie skonfigurowales w ogole PRIME, i po wylaczeniu DRI3 (ktore to m.in gwarantuje automatyczna konfiguracje tegoz) wszystko szlag trafia.
PGP:208DAF5448644C0B

Stefan

  • Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2946
  • Moderator kuwety
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2017, 06:37:35 pm »
[mod]Tonuję nastroje.  :police:

Jak wszystko się będzie już wszystkim zgadzać, to dyskusję przeniosę gdzie indziej - oczywiście podlinkowaną.

Post Premislausa zostaje bez zmian przyklejony.[/mod]
T60: SXGA+ T5600 3GB DDR2 SSD:60GB OS:jessie || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane.

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2017, 08:21:32 pm »
ale przestalbys post za postem opowiadac bzdury, to moze by cos z tego wyszlo na miare poradnika.

akurat integra u Ciebie ma FP64 najpewniej wyciete, pomimo ze jest na nowszej wersji terascale, czyli jest dokladnie na odwrot niz mowisz.

a co do artefaktow, moze doczytaj linki ktore tak chetnie wklejasz, bo na moj gust nie skonfigurowales w ogole PRIME, i po wylaczeniu DRI3 (ktore to m.in gwarantuje automatyczna konfiguracje tegoz) wszystko szlag trafia.

Cypress/Cayman/Aruba, earlier r6xx/r7xx chips only support a subset
of the needed fp64 ops, and don't do GL4 anyway.


https://cgit.freedesktop.org/mesa/mesa/commit/?id=ce34048b575240347f8426c541971d00c810d3c9&utm_source=anzwix

premislaus@premislaus:~$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: X.Org
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on AMD ARUBA (DRM 2.43.0, LLVM 3.8.0)
OpenGL core profile version string: 4.1 (Core Profile) Mesa 11.2.0
OpenGL core profile shading language version string: 4.10
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 11.2.0
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 11.2.0
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
OpenGL ES profile extensions:

premislaus@premislaus:~$ DRI_PRIME=1 glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: X.Org
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on AMD TURKS (DRM 2.43.0, LLVM 3.8.0)
OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 11.2.0
OpenGL core profile shading language version string: 3.30
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile
OpenGL core profile extensions:
OpenGL version string: 3.0 Mesa 11.2.0
OpenGL shading language version string: 1.30
OpenGL context flags: (none)
OpenGL extensions:
OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 11.2.0
OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
OpenGL ES profile extensions:

Gdzie te rzekome bzdury?

To akurat odczyt z Ubuntu 16.04. Na openSUSE Tumbleweed, gdzie są nowsze pakiety, jest tak samo. Poza tym zaglądam na cgit Mesy i listę mailingową, gdzie patrzę czy wprowadzono jakiś patch dla mojego sprzętu. Na Phoronix, pod różnymi newsami, szeroko dyskutowano, że deweloperzy Mesy nie włączą czegoś, żeby coś sfejkować tylko dlatego, że to działa - czyli to GPU ma FP64.

Jedyne co tutaj można skonfigurować to GPU Offloading - https://wiki.archlinux.org/index.php/PRIME#PRIME_GPU_offloading . Niestety nie zauważyłem żadnego wpływu na działanie u siebie, na DRI2, być może jest to wymagane jak ktoś ma integrę Intela i dodatkowe GPU od AMD. DRI3 jest teraz włączone, w tym sensie, że nie trzeba szukać repozytoriów ze spatchowaną Mesą, tylko trzeba sobie utworzyć plik w /etc/X11/xorg.conf.d/, bowiem z jakieś przyczyny zdecydowano się na to, by domyślnie było DRI2. Być może bugi. Z tego co się orientuje to DRI3 jest włączone domyślnie na integrach Intela, jeśli korzysta się z modesetting i bodaj posiada jakieś w miarę świeże GPU.

W przypadku mojej konfiguracji sprzętowej i programowej, zauważyłem poprawne działanie gier własnościowych z włączonym Glamor i DRI3, przy użyciu DRI PRIME. Nie zmienia to faktu, że Plasma zaczynała po losowym upływie czasu szaleć z glitchami i samoistnymi restartami.

PS. DRI PRIME działa u mnie bez żadnych konfiguracji na DRI2 w SuperTuxKart, ale nie w grach własnościowych. Próbowałem kiedyś tego gpu offloading i nie działało też. Działa wyłącznie z DRI3. Czemu nie w grach własnościowych? Pewnie czegoś wymagają od sterowników.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2017, 08:54:05 pm wysłana przez Premislaus »

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 784
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2017, 12:00:53 am »
to jest ciekawe.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_HD_7000_Series#IGP_.28HD_7xxx.29
7520 to scrapper. nie ma wycietego fp64? to tylko sie cieszyc.

natomiast w to ze 7670 nie wspiera opengl 4.4 sprzetowo, nie wierze. support dla 4.4 pojawil sie od czasu HD 5xxx.

https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_HD_5000_Series

jak spojrzysz dokladniej w kod tamtego commita, wlaczaja opengl 4.x dla cypress - czyli dla HD 5xxx na terascale 2. Twoje gpu jest bez dwoch zdan nowsze, wiec powstaje pytanie kto cos skopal - bo ze jest cos nie tak, raczej nie budzi watpliwosci. czytaj: powinno dzialac, tylko sterownik nie rozpoznaje Twojego gpu jako wspierajacego fp64 - pomimo, ze wspiera.

natomiast co do glitchy, calkiem mozliwe ze wikipedia ma racje i Twoja integra ma wyciete fp64 - tylko ludzie z mesy tego nie zauwazyli, i wlaczyli support czegos, co nie jest przez sprzet wspierane. sprobuj odpalic jakis kod korzystajacy z fp64 na integrze, to sie upewnisz.
PGP:208DAF5448644C0B

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2017, 01:29:35 am »
...

Tutaj jest wylistowane co zawiera dany sterownik - https://mesamatrix.net. R600g umie tylko OpenGL 4.1 na niektórych chipach, tych co mają natywne FP64.

Tutaj deweloper wyjaśnił o co chodzi - http://www.phoronix.com/forums/forum/linux-graphics-x-org-drivers/open-source-amd-linux/823064-r600-gallium3d-gains-fp64-support-knocks-down-some-gl-4-0-4-1-extensions?p=823149#post823149

Since people seem confused on how fglrx does fp64, I'll clarify. On GPUs without HW fp64 support, they do GPU side softfloat emulation. So they emulate fp64 ops with the 32 bit unsigned operations. We can do the same if someone is so inclined. I'm not sure when anyone will incline themselves in that direction. This isn't like sw fallbacks that some people are talking about, sw fallbacks are generally something you do on the CPU to fake compliance.

r600/700 gpus are pretty much GL 3.3 feature complete now (even stable since I fixed geom shaders).


To drugie GPU, 7670m, nie ma FP64, jakie ma być jakimś wymogiem specyfikacji OpenGL. AMD zrobiło sobie emulację tego na własnościowych sterownikach, dla takich chipów. Ludzie z Mesy muszą zrobić to samo. Nie wydaje mi się, by komuś chciało się męczyć ze starociem. Dlatego właśnie deweloperzy Mesy włączyli na razie OpenGL 4.1 dla tylko kilku kart co korzystają z r600g. A użytkownik jak chce to korzysta z envvars - działa, sprawdzałem na Dirt Showdown - elegancko chodzi, tylko w Steam trzeba zapodać DRI_PRIME=1 MESA_GL_VERSION_OVERRIDE=4.1 MESA_GLSL_VERSION_OVERRIDE=410 %command%. Tylko to mi działa z glamor i DRI3 - a jak je włączę to robią się drobne glitche w Firefoksie, albo Plasma się potrafi przywiesić.

http://www.mesa3d.org/envvars.html

Masz pomysł jaki program mógłby to prosto sprawdzić, jak działa u mnie na integrze FP64? Tylko, że w otwartych sterownikach nie mam OpenCL. Gdzieś czytałem, że AMD za jakiś czas udostępni jakiś kod z tym związany.

Na DRI3 mam obraz na drugiej karcie, w tych własnościowych grach co sprawdzałem, być może dlatego, że DRI3 jest rozwijane. Czasem zaglądam w listy zmian np. https://lists.x.org/archives/xorg-announce/2016-November/002738.html (domyślnie jest włączona EXA dlatego też domyślnie jest DRI2) i widzę dodatkowe poprawki i nowe funkcje. Nie oznacza to jeszcze, że Plasma musi być u mnie stabilna jak włączę configiem glamor i DRI3, stąd wróciłem się do DRI2 i czekam na rozwój.

Na DRI2 jest tylko kolorowa mozaika, jak włączam DRI PRIME w grach ze Steam, np. w X3: Terran Conflict, ale nie w SuperTuxKart. W jak wielu grach muszę mieć DRI3 to nie wiem, większość jest tylko "Windows only", z tych co mam.

PS. To, że karta jest nowsza nic nie znaczy. Zwyczajny rebranding. Jest to częste w low endzie, jak wychodzi nowa generacja. Lekko podbite zegary i zmieniony numerek. W sklepach były sprzedawane jeszcze laptopy z APU i grafikami które były oparte na Terrascale, a mimo tego AMD uwaliło wsparcie. Na Windowsie mam działające Catalysty sprzed roku. Na nowych distrach Linuksa wyłącznie otwarty sterownik, chodzi on prawie tak dobrze jak własnościowe. Dostaje spore spadki FPS jak są cienie włączone.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2017, 02:00:33 am wysłana przez Premislaus »

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 784
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2017, 04:52:56 pm »
jest to jeden wielki sajgon. na HD 5xxx na terascale 2 obsluguja fp64 - czyli jest wspierane sprzetowo. natomiast informacji czy Twoj konkretnie model - 7670m - wspiera fp64, tyle co nic. jak zerkniesz na strony wikipedii dla HD 5000, 6000 i 7000, to zobaczysz w tabelkach ze dopiero od pewnych ukladow jest podawana wydajnosc double precision - i tutaj niby wszystko by sie zgadzalo.

tylko ze wg tych samych tabelek i stron, Twoja integra fp64 wspierac nie powinna. zauwaz ze strone pozniej w watku, ktory podlinkowales, sami nie sa pewni co do aruby (tylko z wyzszym numerkiem). w skrocie, to wszystko sie kupy nie trzyma wg mnie.

dobra, pogooglowalem wiecej. na pohybel kastrowaniu gpu. zwracam honor, 7670m fp64 nie ma, natomiast co do integry, klocilbym sie ze tez miec nie powinno, acz raporty sa sporne.

http://www.primegrid.com/forum_thread.php?id=5254&nowrap=true#69142
http://milkyway.cs.rpi.edu/milkyway/forum_thread.php?id=3830

bez opencl nie sprawdzisz.

natomiast co do faktycznych problemow jakie masz:

https://wiki.archlinux.org/index.php/PRIME#PRIME_GPU_offloading

uzywales tych komend? jezeli nie, to sprobuj - tak jak tam pisza, i jak wspominalem, a na co odpowiedzi nie dostrzeglem, DRI3 konfiguruje to automatycznie, natomiast jezeli chcesz korzystac z DRI2 to po prostu musisz skonfigurowac PRIME recznie, inaczej nie ma prawa dzialac.

natomiast co do glitchy pod DRI3, nie mozesz wlaczyc DRI3 z EXA? bo jesli to nie sam sterownik, to glamor wydaje sie pierwsza w kolejce przyczyna.
PGP:208DAF5448644C0B

Premislaus

  • SUSE User
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2017, 07:33:53 am »
...

Dziękuję za ogólną pomoc i rozmowę.

Tak sprawdzałem tamto, nie zauważyłem zmiany. Podawałem nawet numeryczne nazwy kart graficznych. Jeżeli znajdę czas na granie, bowiem wpierw muszę ogarnąć obecną instalację i zgrać backup, to sprawdzę jeszcze raz, w sumie po to postawiłem Tumbleweed, by mieć właśnie świeżą Mesę do gier. Z resztą muszę zgłosić bug do Mesy, to o czym tu piszemy od paru stron - http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=335500&start=600 - więc zapewne będę próbował robić różne rzeczy z tym związane.


unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 784
Odp: [Mini poradnik] DRI_PRIME i GALLIUM_HUD w Steam.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2017, 09:34:43 am »
a EXA pod DRI3 testowales?

taka ogolna sugestia - poradniki czy wpisy a'la wiki, to nie dzial advocacy. i o ile potrafie zrozumiec tendencje do rozpisywania sie na dany temat, bo sam to nieraz uskuteczniam, wazne jest by zawrzec konkretne informacje. masz spora wiedze i spore checi, ale nad linia komunikacji powinienes chyba popracowac. "sprawdzalem tamto" - co? jakie wyniki? w momencie jak cos nie dziala jak powinno, moga pojawiac sie bledy w logach - po tychze rowniez w calym watku ani sladu. porownaj sobie swoj poradnik z wpisem na wiki archlinuxa, na ktorym w duzym stopniu bazowales, i ilosc informacji zawarta tam a u Ciebie, a zrozumiesz moja pierwotna reakcje (poniekad znieksztalcona sytuacja z fp64 w integrze - ale z tym to nadal nie ma pewnosci i pewnie nie bedzie).

po prostu jak patrze na ten watek to jedyna pozyteczna informacja jaka tutaj to DRI_PRIME - nic wiecej. czasem dziala, czasem nie dziala, nikt nic nie wie. sa linki, ktore wyjasniaja 10 razy wiecej, ale w takim razie po co w ogole sie rozpisywac, jezeli podaje sie tylko odsetek informacji zrodlowych? jak cos robic, to do porzadku albo wcale.
PGP:208DAF5448644C0B