Autor Wątek: [ROZWIĄZANY] World of Tanks - słychać dźwięk, ale brak obrazu (czarne okno)  (Przeczytany 3399 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

CameronPoe

  • SUSE Root
  • *****
  • Wiadomości: 1063
Wgrałem tą grę przez Wine 1.7.28. Podczas pobierania aktualizacji (z torrentów) wyskakiwał błąd, więc pobrałem ponad 10 GB tych aktualizacji, ale poza programem gry, tylko w Ktorrent i później umieściłem ściągnięte pliki *.patch w katalogu Updates. Okno uruchamiania gry się wyświetliło i pisze ładnie w dolnym lewym rogu okna "Korzystasz z najnowszej wersji gry", ale po naciśnięciu przycisku "Graj" nowe okno z grą (W.o.T. Client) pojawiło się na ułamek sekundy i zniknęło.

Za poradą znalezioną na stronie http://worldoftanks.eu/pl/content/soft/pc_programs/1311/ ściągnąłem i zapisałem na dysku skrypt winetricks ze strony http://winetricks.org/winetricks. Na ów stronie pisało, że należy dograć kilka rzeczy przy pomocy winetrick wykonując polecenie:winetricks d3dx9_36 vcrun2008 corefonts msxml3 wininet ie7
Żeby przyspieszyć pobieranie tych dodatków (bo mam wolny internet) to pominąłem d3dx9_36, który zajmuje zapewne gdzieś ze 100 MB i zainstalowałem osobno przez Wine nowszą wersję directx_Jun2010_redist, którego instalkę miałem już na dysku.

Wszystkie dodatki wgrały się bez raczej żadnych błędów i teraz okno z grą się już nie wyłącza po chwili i słychać nawet dźwięk, ale niestety nie ma obrazu (jest czarno w oknie WoT Client). W konsoli krzyczy coś takiego:
cameron@linux-poe:~> env WINEPREFIX="/home/cameron/.wine" wine C:\\\\windows\\\\command\\\\start.exe /Unix /home/cameron/.wine/dosdevices/c\:/Games/World_of_Tanks/WorldOfTanks.exe
fixme:ver:GetCurrentPackageId (0x33f978 (nil)): stub
fixme:module:load_library unsupported flag(s) used (flags: 0x00000800)
fixme:advapi:RegisterTraceGuidsW (0x4a94c1, (nil), {f7b697a3-4db5-4d3b-be71-c4d284e6592f}, 7, 0x5311e0, (null), (null), 0x537418): stub
fixme:process:GetNumaHighestNodeNumber (0x75e70c): semi-stub
fixme:ver:GetCurrentPackageId (0x33f918 (nil)): stub
fixme:module:load_library unsupported flag(s) used (flags: 0x00000800)
fixme:advapi:RegisterTraceGuidsW (0x4c1e21, (nil), {f7b697a3-4db5-4d3b-be71-c4d284e6592f}, 7, 0x583ef0, (null), (null), 0x58a148): stub
fixme:process:GetNumaHighestNodeNumber (0x7be6a8): semi-stub
fixme:httpapi:HttpInitialize ({2,0}, 0x1, (nil)): stub!
wine: Call from 0x7bc551b0 to unimplemented function HTTPAPI.dll.HttpCreateServerSession, aborting
wine: Unimplemented function HTTPAPI.dll.HttpCreateServerSession called at address 0x7bc551b0 (thread 0026), starting debugger...
Application tried to create a window, but no driver could be loaded.
The explorer process failed to start.
fixme:advapi:RegisterTraceGuidsW (0x44c8e0, 0x5026d0, {468db73b-6e55-4231-9607-a22d08feaecf}, 1, 0x33fd90, (null), (null), 0x5026d8): stub
fixme:ver:GetCurrentPackageId (0x71e524 (nil)): stub
fixme:win:RegisterDeviceNotificationW (hwnd=0x1242a0, filter=0x71e94c,flags=0x00000001) returns a fake device notification handle!
fixme:winsock:WSAIoctl SIO_GET_EXTENSION_FUNCTION_POINTER: unimplemented TransmitFile
fixme:ntdll:server_ioctl_file Unsupported ioctl c8000006 (device=c800 access=0 func=1 method=2)
fixme:winsock:server_ioctl_sock Unsupported ioctl c8000006 (device=c800 access=0 func=1 method=2)
fixme:winsock:WSAIoctl unsupported WS_IOCTL cmd (_WSAIORW(IOC_WS2, 6))
cameron@linux-poe:~> fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33fd94 63 C) semi-stub
fixme:msvcp:locale__Locimp__Makexloc (0x33fd94 63 0x49a5ca0 (nil)) semi-stub
fixme:msvcp:locale__Locimp__Makewloc (0x33fd94 63 0x49a5ca0 (nil)) semi-stub
fixme:msvcp:locale__Locimp__Makeushloc (0x33fd94 63 0x49a5ca0 (nil)) semi-stub
fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33df78 1 C) semi-stub
fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33ddc8 1 C) semi-stub
libGL error: unable to load driver: swrast_dri.so
libGL error: failed to load driver: swrast
err:winediag:X11DRV_WineGL_InitOpenglInfo Direct rendering is disabled, most likely your 32-bit OpenGL drivers haven't been installed correctly (using GL renderer "AMD Radeon HD 7660G    ", version "1.4 (2.1 (4.4.13283 Compatibility Profile Context 14.501.1003))").
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33df58,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33dd88,0x00000000), stub!
fixme:dxgi:dxgi_output_GetDesc iface 0x156788, desc 0x33e234 stub!
fixme:ole:CoInitializeSecurity ((nil),-1,(nil),(nil),0,3,(nil),0,(nil)) - stub!
fixme:wbemprox:client_security_SetBlanket 0xf7236544, 0x153ab8, 10, 0, (null), 3, 3, (nil), 0x00000000
fixme:wbemprox:client_security_Release 0xf7236544
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33dcc8,0x00000000), stub!
fixme:wtsapi:WTSRegisterSessionNotification Stub 0x5005a 0x00000000
fixme:toolhelp:CreateToolhelp32Snapshot Unimplemented: heap list snapshot
fixme:toolhelp:Heap32ListFirst : stub
fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e10c 1 C) semi-stub
fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e19c 1 C) semi-stub
fixme:d3d:wined3d_check_device_format_conversion wined3d 0x14f8c0, adapter_idx 0, device_type WINED3D_DEVICE_TYPE_HAL, src_format WINED3DFMT_B8G8R8A8_UNORM, dst_format WINED3DFMT_B8G8R8X8_UNORM stub!
fixme:d3d:wined3d_swapchain_set_gamma_ramp Ignoring flags 0x1.
fixme:avrt:AvSetMmThreadCharacteristicsW (L"Audio",0x842e998): stub
fixme:d3d:query_init Event query: Unimplemented, but pretending to be supported.
fixme:msvcrt:type_info_name_internal_method type_info_node parameter ignored
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33b6ec,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",0,0x33b3a4,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",1,0x33b3a4,0x00000000), stub!
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x33b6ec,0x00000000), stub!
fixme:d3d:query_init Event query: Unimplemented, but pretending to be supported.
fixme:d3d:state_zenable Z buffer disabled, but ARB_depth_clamp isn't supported.
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:unload_numbered_array >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDisableVertexAttribArrayARB(reg) @ state.c / 4032
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
err:d3d:load_numbered_arrays >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from Loading numbered arrays @ state.c / 4241
fixme:d3d:query_init Event query: Unimplemented, but pretending to be supported.
err:d3d:unload_numbered_array >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_OPERATION (0x502) from glDisableVertexAttribArrayARB(reg) @ state.c / 4032
...no i te ostatnie 6 linijek jest powtarzane w kółko.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2015, 05:26:55 pm wysłana przez CameronPoe »

CameronPoe

  • SUSE Root
  • *****
  • Wiadomości: 1063
Odp: World of Tanks - słychać dźwięk, ale brak obrazu (czarne okno)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2015, 12:09:32 pm »
Pomyślałem sobie, że może gra nie działa na sterowniku zamkniętym fglrx od AMD, więc chciałem usunąć go i spróbować uruchomić grę na sterowniku otwartym radeon, ale niestety ku mojemu zdziwieniu nie mogę usunąć fglrx z systemu i w logu jest coś takiego:
*** AMD Catalyst(TM) Proprietary Driver Uninstall Log 2015-04-13 14:03:52 ***
Symbolic link has been modified, //usr/lib64/libGL.so.1.2, since last install.
One or more files have been altered since installation.
Uninstall will not be completed.

To force uninstall, removing all installed files without verification,
run /usr/share/ati/amd-uninstall.sh --force.

Forcing uninstall is not recommended and may cause system corruption.

CameronPoe

  • SUSE Root
  • *****
  • Wiadomości: 1063
Odp: World of Tanks - słychać dźwięk, ale brak obrazu (czarne okno)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2015, 05:23:35 pm »
Usunąłem sterownik fglrx z opcją --force i po ponownym uruchomieniu systemu na radeonie gra zadziałała, ale coś się często zawieszała (czołg reagował na moje ruchy dopiero po kilkunastu sekundach, a nawet czasami dopiero po minucie), ale nie wiem, czy to może było spowodowane wichurą, która przeszła nad moim miastem (spowolniła mi internet). Wgrałem więc z powrotem fglrx-a i gra też odpaliła i działała już szybciej (ale wichura ucichła), ale pojawiły się problemy w teksturach (zwłaszcza na rozwalonych czołgach). Tak czy owak świetnie się gra i musiałem się naprawdę zmusić aby ją wyłączyć ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2015, 05:25:40 pm wysłana przez CameronPoe »