Autor Wątek: [artykuł] Duch linuksa  (Przeczytany 84363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cyberluk

• SUSE Power User
  • **
[artykuł] Duch linuksa
« dnia: Luty 02, 2005, 10:22:45 am »
Ciekawy artykuł z LinuxFocus. Nie mam doświadczenia w tłumaczeniach ;) Ale postarałem się przełożyć to na polski. Jeżeli ktoś znajdzie jakieś błędy niech napisze - będziemy poprawiać. Oryginalny artykuł znajduje się tutaj:
http://linuxfocus.org/

---
Gdzie jest duch linuksa?
Linuks do niedawna miał ducha i małą ale bardzo aktywną społeczność. Było to prawie jak mały garaż. Każdy pracował nad jakaś częścią samochodu. Zakładanie opon, polerowanie, tuning silnika... Nowi ludzie przychodzili i byli zdumieni. “Hej, to jest super pomysł! Jak mogę pomóc? Dajcie mi ten wkrętak – naprawię lusterko”. Później LinuxFocus przyszedł do garażu: “Linuksowy "samochód" jest bardzo fajny! Trochę ciężko się nim jeździ, ale go lubimy, więc dołóżmy się do rozwoju dokumentując jak go używać”.
Każdy kto używał linuksowego “samochodu” również wnosił swój wkład w jakiś sposób. To było bardzo ekscytujące.
Dzisiaj linuksowy “samochód” jest nadal wolny i wszyscy przychodzą do garażu pojeździć, ale niektórzy z nich robią to dlatego, że linuks jest tani. Biorą go i wychodzą. Czasami ktoś wraca mówiąc siedzącym w garażu: “Ten samochód to kupa gówna. Hamulce nie są optymalne”. Dlaczego to robią? Po pierwsze żyjemy w świecie demokracji, więc każdy może wyrazić swoją opinię prosto w twarz innej osoby?!? Prawdziwym powodem jest jest to, ze Ci ludzi przywykli do robienia takich rzeczy. Przywykli do mówienia wszystkim o “gównianym samochodzie MS”. Infolinie MS zawsze były przyjazne: “dziękujemy za zgłoszenie tego problemu – przeanalizujemy go”. Więc dlaczego mieliby zmieniać ton mówiąc do kogoś o linuksie? Teraz mogą mówić bezpośrednio to “mechaników”, którzy zrobili to “gówno”. Tak jest o wiele lepiej! Czy to jest OpenSource?!?