Autor Wątek: Support gier na Linuksie  (Przeczytany 41750 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Giuseppe

  • volenti non fit iniuria
  • Global Moderator
  • SUSE Root
  • *
  • Wiadomości: 1941
  • Shell YES!
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 16, 2008, 07:29:10 pm »
Działa, ale Spajdzie chodzi o to, żeby odpalić wersję Windowsową PB pod Wine a to obecnie nie jest możliwe (i z tego co jakiś czas temu czytałem na stronach Wine - nie będzie).

Śliwa

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 24, 2008, 01:21:44 pm »
Hm. . . .  dla mnie to dziwne jeśli nie ma napisanego wsparcia dotyczącego linux-a to nie można mieć do nikogo pretensji.  Jest na pudełku wyrażnie napisane są  wymagania kupując gre w pewnien sposób podpisałeś umowe , że wiesz przy jakich parametrach i na jakim systemie będzie działać gra.  Pracuje jako handlwoeic i powiem tyle że wy w 10 osób jak sobie powysyłacie to nic nie zdziałacie ni liczy się nikt kto nie stanowi przynajmniej 10% rynku

Stefan

  • Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2890
  • Moderator kuwety
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 24, 2008, 01:43:33 pm »
A ja jestem ciekaw, ile osób patrząc na Vistę - "przyjazną", "intuicyjną", "bezpieczną", bo użytkownik za cholerę nic z nią nie zrobi, ma ochotę grać w gry komputerowej na tejże Viście.

Chcesz powiedzieć mi, że więcej niż 10% rynku? Przy okazji zobacz ilość pobrań tej niszowej przeglądarki Phoenix, która potem "musiała" zmienić nazwę.

Jakieś wnioski? O ile pamiętam to rynek się tworzy, nie zastaje.
X300: WXGA+ L7100 2x2GB DDR2 SSD:60GB OS:stretch/sid || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane

Śliwa

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 25, 2008, 07:53:32 am »
Ja nie mówie że się nie da ale żeby stworzyć siłe trzeba czasu i ludzi których tu na forum brakuje.  Ma to sens ale działalnośc trzeba rozwinac

Zajec

  • Geeko's friend
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2530
      • Zajec, Rafał Miłecki
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 24, 2008, 09:06:01 pm »

Orsonik

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 19, 2008, 03:55:29 pm »
W co fajnego pogramy bez wine. Na początek troche komercyjnie:

Neverwinter Nigts Diamentowa Edycja:
http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.php/Neverwinter_Nights#Zautomatyzowany_Instalator

Prey
http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.php?title=Prey

Za free:
Savage 2
http://savage2.s2games.com/download.php

alexiss1

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Najlepsze ogórki kiszone albo ban!
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 13, 2009, 12:03:35 am »
Ja też zagłosowałam na tak.


Pozdrawiam.
Nie będę publicznie zachęcać do odwiedzania sklepów dla dorosłych.

eviltux

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 14, 2010, 05:14:14 pm »
Kompletnym idiotyzmem jest domaganie się wsparcia technicznego jeśli chce się korzystać z produktu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.

Z mojego punktu widzenia  i doświadczenia, mogę powiedzieć, że użytkownicy Linuksa mają gdzieś wsparcie techniczne do gier. Nie zwalajmy winy na dystrybutorów ponieważ oni ponoszą najmniejszą odpowiedzialność. Wiem co mówię ponieważ jestem właścicielem sklepu Wupra.

Jeśli chcemy otrzymać wsparcie techniczne i aby na płycie z grą znalazła się wersja na Linuksa, musimy zacząć wspierać firmy które wspierają Linuksa. Byłem bardzo blisko przekonania polskiego dystrybutora gry Machinarium, żeby na płycie z grą znalazła się wersja na Linuksa, niestety ze względu na problemy z flashem pod Linuksem twórcy gry nie wydali na to zgody.
Kolejnym przykładem jest wykastrowana wersja Postala X, uzyskałem od RWS pozwolenie na rozpowszechnianie linuksowych binarek i w przypadku sporej sprzedaży Postala z Platynowej Kolekcji byłbym w stanie przekonać polskiego dystrybutora do dodania wersji na Linuksa w wydaniu z Extra Klasyki. Oczywiście wtedy wsparcie wersji na Linuksa nie odbywało by się przez polskiego dystrybutora tylko prze zemnie. Niestety polscy użytkownicy Linuksa całkowicie olali sprawę.

Wszystko zależy od nas samych.
Niema rzeczy nie możliwych są tylko trudne do wykonania.

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 730
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 15, 2010, 12:03:09 am »
uderzacie do dystrybutorow, ktorzy w kwestii TWORZENIA gier nie maja z reguly NIC do powiedzenia, przynajmniej niewielcy polscy dystrybutorzy (wyjatkiem jest cd projekt i ich wiedzmin). kierowanie skarg i zazalen do pojedynczych studiow developerskich moze odniesc jakis, mizerny, skutek - ale imho rowniez mija sie z celem. dlaczego? tworcy gier korzystaja glownie z directx (opengl rozwija sie w cokolwiek tragicznym kierunku i pod katem tworzenia gier coraz bardziej zostaje w tyle za directx, niestety - takie sa realia) i nie zamierzaja meczyc sie z pisaniem silnika - czesto kupionego w postaci gotowej - specjalnie pod linuxa.

zastanawiacie sie wiec, jak powstaja gry na maca? powitajcie transgaming, autorow cedegi, i ich stary, dobry, lecz stale rozwijany, wynalazek - cider.
http://www.transgaming.com/business/cider

jest to cos na ksztalt wine/cedegi, z tym ze wbudowane w sama gre - developer kupuje prawo do uzywania cidera od transgaming, wpina go w gre i sprawdza, czy wszystko dziala, wzglednie dopracowujac detale/poprawiajac bugi/sprawiajac, by gra zachowywala sie tak jak natywna aplikacja dla maca - od strony bebechow, gra mysli, ze dziala na windowsie - korzysta z directx i wszelkich innych typowo windzianych wynalazkow.

a teraz pomyslcie. glownym zrodlem problemow i waskim gardlem jest API graficzne - a mac korzysta z opengl, tak jak linux. co wiecej, macowi duzo blizej do linuxa niz do windows. gdyby tak przekonac transgaming by stworzyli cider w wersji dla linuxa? ze sprzedazy cedegi - moze sie myle, ale nie widze jej jakos na ich stronie - najwyrazniej sie wycofali - ale z linuxem doswiadczenie maja, a sportowanie cidera dla linuxa nie powinno byc dla nich zadnym problemem. mogliby sprzedawac go razem z ciderem dla maca jako bundle po jakiejs promocyjnej cenie - tworcy gier dostaliby zachete i bardzo prosta metode, by gry wydawane na maca przy okazji trafialy tez na linuxa, a transgaming zarobiloby swoje - roboty z tym mieliby o wiele mniej, niz by na tym zarobili.

jacys chetni do skontaktowania sie z transgaming? :azn:

ps. zeby nie bylo, ze napisalem kompletnie nie na temat - wytyczne co do supportu dystrybutor dostaje od tworcy gry - sam rowniez sie tym supportem zajmuje (wersja polska - support to robota dystrybutora, ale powazne problemy techniczne/naprawianie bugow/wypuszczanie patchy - to juz odpowiedzialnosc developera), ale nie mozna od nich oczekiwac niesienia pomocy dla systemu, ktory przez gre NIE JEST oficjalnie wspierany. proponuje wziasc do reki pudelko z dowolna gra i spojrzec na ramke z wymaganiami - zawsze, ale to ZAWSZE, podany jest system operacyjny. linuxa brak na liscie? wiec niestety, ale odpalacie gre na wlasne ryzyko i odpowiedzialnosc, a wszelkie zwiazane z tym problemy sa tylko i wylacznie waszymi problemami. jakiekolwiek tlumaczenia nie maja ZADNEJ racji bytu, gdyz wspierane systemy operacyjne sa wymienione na pudelku wraz z wymaganiami sprzetowymi. marnujecie czas dystrybutorow, zamiast uderzyc do ludzi, ktorzy sa w stanie zmienic sytuacje.

Stefan

  • Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2890
  • Moderator kuwety
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 17, 2010, 02:21:39 pm »
Technicznie, unic0rn, masz rację. Sygnalizowanie dystrybutorom ma ma inny cel. To dystrybutorzy lepiej znają rynek od producentów. Pokazanie, że może istnieje inna nisza i być może warto zaryzykować kasę i nich ci dystrybutorzy coś z tym zrobią. Ale kto tam dziś chce ryzykować kasę, skoro dziś dotacje włącza się do przychodów firmy?
X300: WXGA+ L7100 2x2GB DDR2 SSD:60GB OS:stretch/sid || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 730
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 17, 2010, 04:30:11 pm »
chocby nie wiem jak dobrze znali rynek, nie maja pojecia o zlozonosci procesu powstawania gry, zwlaszcza jesli chodzi o silniki graficzne, w obecnej chwili scisle powiazane z microsoftowym directx - developerzy stawiajacy na opengl to stosunkowo niewielka grupa na wymarciu, a jesli juz cos korzysta z opengl - czesto i tak ma natywna wersje dla linuxa (neverwinter nights, quake, przyklady mozna mnozyc). aby cokolwiek osiagnac, nalezy pokazac developerom, ze moga otrzymac dodatkowy kawalek tortu nie ladujac w to zbytniej kasy - a w tym na chwile obecna pomoc moze jedynie transgaming.

Stefan

  • Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2890
  • Moderator kuwety
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 17, 2010, 06:36:52 pm »
Ok, ok. Jestem szarym człowieczkiem i pytam się dewelopera: Hej macie jakąś nienajgorszą gierę na Linuksa? Jestem dystrybutorem i pytam developera: Hej macie jakąś nienajgorszą gierę na Linuksa? Niby to samo pytanie, a jaka różnica. Teraz jeszcze pytanie jak to połączyć z informacją o Transgaming, by wszyscy wiedzieli, że się da? Bo przecież, to nie mnie, zwykłego człowieczka, powinno obchodzić jak to działa i da się? Ja tam tylko chcę widzieć flaki na ekranie albo tyłek Montezumy znikający w deszczu ajsibiemów.

P.S. http://www.youtube.com/watch?v=9ITXPfHltRg
X300: WXGA+ L7100 2x2GB DDR2 SSD:60GB OS:stretch/sid || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 730
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 17, 2010, 09:02:36 pm »
developerzy to nie idioci i wiedza ze rynek istnieje - ba, najwieksi z nich sami sa sobie wydawcami (chociazby blizzard czy bethesda) - lecz tu lezy pies pogrzebany, Stiopa. publisher != distributor - Ty chcesz uderzac do polskich dystrybutorow, ktorzy maja do powiedzenia tyle, co pani Jadzia w warzywniaku, a tymczasem to wydawca - firma, ktora niejednokrotnie finansuje od zera produkcje calej gry, ustala deadline'y i decyduje o tym, jak gra ma wygladac - odpowiada za rozeznanie rynku. dlatego wlasnie gracze tacy jak blizzard moga ustalac sobie daty premiery typu 'jak bedzie gotowe' - sami sa sobie wydawca, sami siebie sponsoruja, sami podejmuja wszystkie decyzje. w przypadku transgaming interesy z nimi robi zapewne wydawca, ale w scislym porozumieniu z developerami - badz co badz to oni musza odwalic czarna robote, wydawca tylko daje pieniadze. jesli transgaming zademonstruje jednym i drugim (a to czesto jedna i ta sama firma), ze mozna, da sie - i to za rozsadne pieniadze - to juz oni beda wiedziec, ze sie to oplaca. wystarczy drobna reklama/wzmianka tu i tam, i dorzucenie binarek dla linuxa na plyte - jaki problem? nie kupi pingwin, to kupi windziarz - a jak zobacza, ze ogolne wyniki sprzedazy poszly w gore w stosunku do przewidywan, to beda wiedziec ze interes sie zwraca. kwestia tylko tego, ze oni na chwile obecna maja linuxa w powazaniu i nie zamierzaja sie na wlasna reke w nim babrac - bo i po co (patrz wczesniejsze wywody na temat directx i opengl). jezeli dostana gotowca od transgaming - wtedy sytuacja moze sie zmienic. o istnieniu omawianego rynku zbytu transgaming zas wie doskonale, gdyz pracowali sporo nad cedega - domyslam sie, ze sprzedawala sie niezle, ale obecnie sa darmowe rozwiazania robiace dokladnie to samo (nawet cos takiego w repo debiana widzialem) - stad pewnie jej znikniecie - ale nie zmienia to faktu, ze czesto tylko wersja natywna przygotowana przez developerow bedzie dzialac jak nalezy bez zadnych zgrzytow i kombinowania.

podsumowujac, przez transgaming do developerow i wydawcow, przy czym przez wydawce mam na mysli wydawce-producenta, a nie naszych rodzimych sprzedawcow ziemniakow, ktorzy nie pytaja zachodnich producentow czy maja cos pod linuxa, tylko biora to co jest, byle sprzedac i zarobic - a bez wzgledu na to, jak sie postaraja przy polonizacji i jak odpicowana edycje kolekcjonerska wypuszcza na rynek, z punktu widzenia developera i wydawcy-producenta sa w dalszym ciagu sprzedawca ziemniakow, ktory tak naprawde na proces powstawania gier - pomijajac etap lokalizacji - ma wplyw zerowy, chyba ze sam zostanie producentem i stworzy przy okazji wlasne studio developerskie badz tez zatrudni programistow z zewnatrz. jedynym potencjalnym schodem moze tutaj byc cos, o co walczysz w tym watku - support dla gier. choc na dobra sprawe, dla developera to zaden problem ani koszta - ot, pare testow w najpopularniejszych konfiguracjach sprzetowych i wspieranie obowiazkowo tylko najpopularniejszych dystrybucji (opensuse, ubuntu, fedora), a calosc powinna byc bardziej bezproblemowa niz wersje dla windows.
a co do tego, dlaczego to my mamy uderzac do transgaming z petycja badz czymkolwiek innym, coz - jakby na to nie patrzec, rynek ten jest wystarczajaco maly by nadal musiec walczyc o swoje :azn: a skoro dystrybutorzy nie mysla a producenci maja temat gdzies, to trzeba im pokazac, ze jednak moga na tym zarobic - wtedy im sie zachce, bo dla forsy zrobia wszystko.

Stefan

  • Moderator
  • Maniak SUSE
  • *
  • Wiadomości: 2890
  • Moderator kuwety
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 18, 2010, 03:25:43 pm »
To jeszcze popatrzyłem sobie na wymagania tej samej gry dla PC i Mac:
Minimum:

Supported OS: Windows® 2000/XP/Vista
Processor: 1.2 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
Memory: 512 MB RAM
Video: DirectX 9.0c-compatible 64 MB video card with Shader 1.1 Support or better
DirectX® Version: Sid Meier's Civilization IV: Colonization DirectX(r) version (included on install)
Sound: DirectX 9.0 compliant sound card
Hard Drive: 900 MB
Recommended:

Processor: 1.8 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
Memory: 1 GB RAM
Video: 128 MB Video Card w/ DirectX 9 support (pixel & vertex shaders)
Sound: DirectX 9.0 compliant sound card
Minimum:

OS: Mac OS X 10.5.8, 10.6.1
Processor: Intel Core 2 Duo CPU
CPU Speed: 1.83 GHz
Memory: 1 GB RAM
Hard Disk Space: 1 GB free disk space
Video Card: (ATI): Radeon X1600 Video Card (NVidia): GeForce FX 8600
Video Memory: (VRam): 128 MB
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
Media Required: DVD-ROM Drive
Peripherals: Macintosh mouse and keyboard
Recommended:

OS: Mac OS X 10.5.8, 10.6.1
Processor: Intel Core 2 Duo CPU
CPU Speed: 2.4 GHz
Memory: 2 GB RAM
Hard Disk Space: 1 GB free disk space
Video Card: (ATI): Radeon X1600 Video Card (NVidia): GeForce FX 8600
Video Memory: (VRam): 512 MB
Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
Media Required: DVD-ROM Drive
Peripherals: Macintosh mouse and keyboard
Supported Chipsets: ATI RADEON X1600, X1900, 2400, 2600, 3870 NVIDIA GEFORCE 7300, 7600, 8600, 8800, 9400, 9600, GT 120
NOTICE: Apple original CPU’s only, CPU upgrades not supported.

Ta sama cena dla obu platform. Dane ze Steama.
X300: WXGA+ L7100 2x2GB DDR2 SSD:60GB OS:stretch/sid || Pomiędzy prezentacją siebie, a reklamą istnieje zasadnicza różnica. Konta z linkami są usuwane

unic0rn

  • SUSE Guru
  • ****
  • Wiadomości: 730
Odp: Support gier na Linuksie
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 18, 2010, 04:19:26 pm »
wez pod uwage, ze w przypadku maca NIE MA konfiguracji dowolnych. mozliwe ilosci ramu, cpu i gpu, sa narzucone odgornie przez apple. wiec sie nie dziw, ze podaja core 2 duo jako minimum - slabszych macow na x86 i tak nie bylo, poza core 2 solo - ale jak ktos mial solo, to najpewniej mial i grafike zintegrowana - gma950, wiec takowy sprzet na dzien dobry odpada. podali po prostu konfiguracje sprzedawanych przez apple macow, ktore sa w stanie to pociagnac - w przypadku pecetow ilosc konfiguracji jest niemal nieograniczona, stad mozna znalezc slabszy sprzet, ktory pociagnie dana gre :azn: imho takie porownywanie jest cokolwiek bez sensu - mialoby rece i nogi, gdyby dotyczylo linuxa, ktorego mozna odpalic na dowolnym skladaku, a nie osx - ten jest oficjalnie wspierany tylko na sprzecie apple i tylko taki sprzet jest uwzgledniony w wymaganiach podanych dla danej gry.